ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 34号

中国人教員の視点から見た日本人初級学習者への中国語指導

https://njc.repo.nii.ac.jp/records/272
https://njc.repo.nii.ac.jp/records/272
387765ef-1113-4c5f-a185-0351a2394667
名前 / ファイル ライセンス アクション
NJCR3409.pdf NJCR3409.pdf (755.2 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-09-29
タイトル
タイトル 中国人教員の視点から見た日本人初級学習者への中国語指導
タイトル
タイトル Endeavors of Chinese education to Japanese learners at the primary stage
言語
言語 jpn
キーワード
主題 中国語教育
キーワード
主題 発音指導
キーワード
主題 スモールトーク
キーワード
主題 シャドーイング
キーワード
主題 異文化コミュニケーション
キーワード
主題 Chinese teaching methods
キーワード
主題 pronunciation teaching practices
キーワード
主題 small talk
キーワード
主題 shadowing
キーワード
主題 intercultural communication
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 張, 逸芝

× 張, 逸芝

ja 張, 逸芝

en ZHANG, Yizhi

ja-Kana チャン, イージー

Search repository

×

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿では中国語を履修する日本人初級学習者の語学力を向上させる発音指導法を考察した。そして、中国人教員として、異文化コミュニケーションの側面から日本人の学生に対する授業の留意点についても論じた。会話練習時には、単語から「スモールトーク」へと転換することで中国語の発音練習を効果的に行えることを指摘した。更に、「シャドーイング」が中国語の勉強に極めて効果的であることを再確認した。最後には、異文化コミュニケーションの視点から、外国人教員が日本人学生に対して留意すべき事柄について述べた。
言語 ja
書誌情報 ja : 研究紀要
en : The bulletin of Nagasaki Junior College

巻 34, p. 75-78, 発行日 2022-03
出版者
出版者 長崎短期大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1340-4571
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10412001
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
Abstract
en
This article examines pronunciation teaching methods to improve the Chinese language skills of Japanese students at the primary stage.It also highlights the factors to be considered when teaching Japanese students from an intercultural communication perspective.First,“word pronunciation”and“small-talk practice”are effective in improving the speaking skills of students.Furthermore,“shadowing”is extremely effective in improving oral Chinese in a short time.This article also expounds the need for foreign teachers to pay more attention to Japanese students both during and after class.
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:50:38.397345
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3